Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej Mam trzy lata. Utrwalanie treści pierwszej i drugiej zwrotki.
1.Mam trzy lata, trzy i pół,
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
2.Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
3.Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku, co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu.
Zajęcia umuzykalniające. Utrwalenie poznanych piosenek przy akompaniamencie naszej Pani Asi. Ćwiczenia wokalne połączone z ilustacją ruchową.
„Pięć paluszków”
1. Pięć paluszków rączka ma,
pięć paluszków rączka ma,
jedna zrobi: pa, pa, pa,
druga zrobi: pa, pa, pa.
2. Nóżka tupnie: tup, tup, tup,
Nóżka tupnie tup, tup, tup.
Jeden skok i drugi skok,
Teraz na dół: hop, hop, hop!
„Kotek Puszek”
1. Kotek Puszek z czarną łatką
dziś w przedszkolu był z Agatką,
a z kieszeni u fartuszka
wyglądały małe uszka.
2. Nagle ruszył się fartuszek,
na podłogę skoczył Puszek.
Teraz będziesz, kotku, z nami,
my już ciebie nie oddamy.