Zajęcia na środę dla Misiów

Temat: Jesienne zabawy – dzielimy wyrazy na sylaby

 

1.Słuchanie wiersza J. Czechowicza „Jesień” Omówienie treści wiersza.

 

Szumiał las, śpiewał las,

gubił złote liście,

świeciło się jasne słonko

Chłodne a złociste…

 

Rano mgła w pole szła,

wiatr ją rwał i ziębił;

opadały ciężkie grona

kalin i jarzębin…

 

Każdy zmierzch moczył deszcz,

płakał, drżał na szybkach…

 

  1. Dzieci odpowiadają na pytania
  • Jaka pora roku przedstawiona jest w wierszu?
  • Co działo się jesienią w lesie i w polu?

 

3.Zabawa „Jesienią można…” – dziecko kończy zdanie.

 

4.„Jesienne sylabizowanie”

Dziecko odgaduje zagadkę, odszukuje obrazek i dzieli go na sylaby.

  • Na jakim drzewie jesienią koraliki się czerwienią? (ja-rzę-bi-na)
  • Spadłem nagle z drzewa, leżę na trawniku,

W brązowej koszulce, w zielonym płaszczyku. (kasz-tan)

  • Ubrane w czapki wiszą na dębie,
    A czapki mają tylko…… (żo-łę-dzie)
  • Włoskie czy laskowe smaczne są i zdrowe (o-rze-chy)
  • Kiedy rośnie – to się zieleni.

Kiedy spada – złotem się mieni (liść)

  1. „Sylabowe kasztany” – dzieci siedzą na dywanie, przed nimi klocki. Rodzic mówi słowa, dziecko układa na dywaniku tyle klocków ile słyszy sylab, np. KASZTANY (3), PARASOL (3), ORZECHY (3), WIATR(1), JEŻ (1), itp.
  2. Co kojarzy się z jesienią?” – na dywanie leżą różne obrazki. Dzieci spacerują po dywanie przy dźwiękach muzyki i oglądają obrazki. Na przerwę w muzyce siadają obok obrazka kojarzącego się z jesienią, dzielą nazwę na sylaby. PARASOL, KROPLE, JEŻ, LATAWIEC.

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content