Zajęcia na czwartek 24.09 dla Misiów

Temat: Kłopoty Muchomorka – zajęcia matematyczne

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Kłopoty muchomorka- słuchanie utworu Beaty Szurowskiej.

Kłopoty Muchomorka.

Dzieci: Idzie polem lasem, złota pani Jesień. Kolorowe liście, wiatr dookoła niesie.

Muchomorek: Jestem muchomorek, mieszkam sobie w lesie, wesołym uśmiechem witam panią Jesień. Czerwony kapelusz wyrósł mi na głowie. Czego tu brakuje, kto z was mi podpowie?

Dzieci: Kropek muchomorku, kropek ci brakuje. Niech ci Pani Jesień kropki namaluje.

Pani Jesień: Co mam namalować?

Muchomorek: Kropki oczywiście.

Pani Jesień: Chętnie, bo właśnie skończyłam kolorować liście. Jaki kolor wybrać? Jak mak czerwony?

Dzieci: nie.

Jesień: Jak chmurka niebieski?

Dzieci: nie.

Jesień: Jak listek zielony?

Dzieci: nie.

Jesień: A więc może żółty jak słońca promyczek?

Dzieci: nie.

Jesień: To może brązowy jak babci koszyczek?

Dzieci: Nie, nie, nie. Stara to jest prawda, więc wszyscy ją znają: muchomorki tylko białe kropki mają.

Jesień: Masz już muchomorku jak śnieg kropki białe. Przejrzyj sie w kałuży. I jak?

Muchomorek: Doskonale! Dziękuję, dziękuję lecz już na mnie czas. Biegnę, by ozdobić kapeluszem las.

Jesień: Do widzenia dzieci, też do lasu wracam, bo tam na mnie czeka kolorowa praca.

 

  1. Rozmowa sytuacyjna wokół problemów:

-Jaki kłopot miał muchomorek?

-Kto pomógł muchomorkowi? W jaki sposób?

-Jak myślicie czy muchomorkowi spodobał sie nowy kapelusz?

 

  1. Muchomorki – zabawa dydaktyczna. Każde dziecko otrzymuje kopertę, w której znajduje się sylwety muchomorów oraz białe kółeczka. Każde z was położy przed sobą muchomorka a na jego kapeluszu 5 kropek. Posłuchajcie wiersza, który przeczytam i zgodnie z tym, co usłyszycie spróbujcie ułożyć działanie.

Rodzic czytam wiersz:

Dziś muchomor nie w humorze, czym się martwisz muchomorze? Wiatr mi zerwał 3 kropki białe, nie wiem ile mi zostało?

Dzieci wykonują zadanie, po sprawdzeniu słuchają dalszej części wiersza:

Dziś muchomor jest w humorze, czym się cieszysz muchomorze? Wiatr 2 kropki oddał mi, policz ile teraz ich?

Dzieci wykonują zadanie na dywanikach. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania.

Odczytanie działania matematycznego 5-3=2; 2+2=4

 

  1. 4. „Jak grzyby po deszczu” – zabawa ruchowa. Dzieci spacerują w rytm muzyki, na sygnał przykucają, głowę chowają miedzy ramiona.

Dzieci naśladują wzrost grzyba. Rodzic liczy do 10. Grzybek jest malutki, schowany w mchu, pomalutku rośnie. Kiedy powie 10 grzyb jest wielki, okazały.

 

  1. Działania matematyczne „Ile grzybów?”

Monika znalazła dwa grzyby, Mateusz ma w koszyku o jednego grzyba więcej, a Ada znalazła o jednego grzyba mniej niż Monika. Dzieci układają na dywanie sylwety, przyporządkowując grzyby według treści zadania. Dzieci odpowiadają na pytanie:

– Kto ma najwięcej grzybów?

– Kto ma najmniej grzybów?

– Co trzeba zrobić, aby dzieci miały po równo?

 

  1. „Który kapelusz należy do mnie?” – zabawa dydaktyczna. Na dywanie umieszczonych jest sześć sylwet muchomorów z różną ilością kropek (od 1 do 6).

– Dzieci określają kolejno ile kropek jest na kapeluszu pierwszego, trzeciego, piątego muchomora z lewej strony.

– Na którym z kolei kapeluszu jest najwięcej kropek, na którym najmniej.

– Układają muchomory w kolejności od tego z najmniejszą ilością kropek.

– Który muchomor ma więcej kropek (np. pierwszy czy trzeci?) o ile?

– Ile kropek trzeba dołożyć do pierwszego muchomora, aby oba miały tyle samo? (Dobierają muchomorki tak, by suma kropek na obu kapeluszach wyniosła np. 6).

 

https://www.youtube.com/watch?v=1cusnlh7IV4 – Śmieszne grzybki Piosenka

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content