https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=11 – strony 8, 9, oraz kartę pracy, którą dostaliście Państwo do pracy w domu z cyfrą 5.
Temat: Pięć urządzeń elektrycznych – wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 5.
Rodzic zaznaczył na podłodze półki – przykleił brązowe papierowe paski. Na półkach umieścił sylwety (obrazki) różnych urządzeń elektrycznych (na jednej półce – jednego rodzaju).
Liczenie i numerowanie półek. Dzieci liczą półki, umieszczają przy nich kartoniki z cyframi. Potem liczą urządzenia na każdej półce
i zaznaczają ich liczbę kartonikami z cyframi.
- suszarki – 4
- lampki – 3
- żarówki – 4
- lokówki – 3
ekspres do kawy 1
Rodzic opowiada, że do sklepu przywieziono towar – wymienia nazwy urządzeń. Dzieci uzupełniają sylwety na półkach, np. 1 suszarkę, 2 lampki, 1 żarówkę, 2 lokówki, 4 ekspresy do kaw€€y. Liczą urządzenia na każdej półce i zaznaczają ich liczbę kartonikami z pięcioma krążkami, umieszczając je w miejscu kartoników z cyframi.
- Zapoznanie z wyglądem liczby 5 – drukowanej i pisanej – pokaz prawidłowego kreślenia cyfry 5 przez rodzica.
- Kreślenie cyfry 5 w powietrzu, na podłodze, na plecach rodzeństwa lub rodzica.

- Poszukiwanie przez dzieci u siebie, w swoim ubraniu elementów, których jest pięć. 5 palców u jednej dłoni 5 palców u jednej stopy 5 guzików u sweterka…
- Zabawa Pokazujemy palce. Rodzic pokazuje kartoniki z cyframi od 1 do 5, w różnej kolejności, a dzieci pokazują odpowiednią liczbę palców.
- Umieszczenie kartonika z cyfrą 5 przy numerze piątej półki – obok kartonika z pięcioma krążkami – oraz obok kartoników określających liczbę urządzeń na poszczególnych półkach.
Zabawa ruchowa „Do przodu marsz” – Dzieci są zgromadzone
w jednym końcu pokoju. Przed nimi stoi rodzic, który pokazuje im kartoniki z cyframi od 1 do 5, w różnej kolejności. Dzieci nazywają liczbę, której zapis graficzny w danej chwili oglądają, a następnie idą tyle kroków do przodu, ile wskazuje ta liczba.
- Karty pracy, cz. 2, s. 8, 9.
- Rysowanie tylu lampek, aby ich liczba odpowiadała umieszczonej obok cyfrze. Uzupełnianie obrazków tak, żeby w każdej pętli było ich pięć.
- Podawanie nazw pierwszego, drugiego… piątego urządzenia elektrycznego przedstawionego na obrazku. Kolorowanie pól na podane kolory. Pisanie cyfr 5 po śladach.
Zabawa ruchowa „Awaria” – przy dźwiękach muzyki dzieci (urządzenia elektryczne) poruszają się. Gdy muzyka przestaje grać następuje AWARIA i dzieci stają bez ruchu.