Pięć urządzeń elektrycznych – wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 5.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=11 strony 8, 9, oraz kartę pracy, którą dostaliście Państwo do pracy w domu z cyfrą 5.

Temat: Pięć urządzeń elektrycznych – wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 5.

Rodzic zaznaczył na podłodze półki – przykleił brązowe papierowe paski. Na półkach umieścił sylwety (obrazki) różnych urządzeń elektrycznych (na jednej półce – jednego rodzaju).

Liczenie i numerowanie półek. Dzieci liczą półki, umieszczają przy nich kartoniki z cyframi. Potem liczą urządzenia na każdej półce
i zaznaczają ich liczbę kartonikami z cyframi.

  1. suszarki – 4
  2. lampki – 3
  3. żarówki – 4
  4. lokówki – 3

ekspres do kawy 1

Rodzic opowiada, że do sklepu przywieziono towar – wymienia nazwy urządzeń. Dzieci uzupełniają sylwety na półkach, np. 1 suszarkę, 2 lampki, 1 żarówkę, 2 lokówki, 4 ekspresy do kaw€€y. Liczą urządzenia na każdej półce i zaznaczają ich liczbę kartonikami z pięcioma krążkami, umieszczając je w miejscu kartoników z cyframi.

  • Zapoznanie z wyglądem liczby 5 – drukowanej i pisanej – pokaz prawidłowego kreślenia cyfry 5 przez rodzica.
  • Kreślenie cyfry 5 w powietrzu, na podłodze, na plecach rodzeństwa lub rodzica.
  1. Poszukiwanie przez dzieci u siebie, w swoim ubraniu elementów, których jest pięć. 5 palców u jednej dłoni 5 palców u jednej stopy 5 guzików u sweterka…
  2. Zabawa Pokazujemy palce. Rodzic pokazuje kartoniki z cyframi od 1 do 5, w różnej kolejności, a dzieci pokazują odpowiednią liczbę palców.
  3. Umieszczenie kartonika z cyfrą 5 przy numerze piątej półki – obok kartonika z pięcioma krążkami – oraz obok kartoników określających liczbę urządzeń na poszczególnych półkach.

Zabawa ruchowa „Do przodu marsz” – Dzieci są zgromadzone
w jednym końcu pokoju. Przed nimi stoi rodzic, który pokazuje im kartoniki z cyframi od 1 do 5, w różnej kolejności. Dzieci nazywają liczbę, której zapis graficzny w danej chwili oglądają, a następnie idą tyle kroków do przodu, ile wskazuje ta liczba.

  1. Karty pracy, cz. 2, s. 8, 9.
  • Rysowanie tylu lampek, aby ich liczba odpowiadała umieszczonej obok cyfrze. Uzupełnianie obrazków tak, żeby w każdej pętli było ich pięć.
  • Podawanie nazw pierwszego, drugiego… piątego urządzenia elektrycznego przedstawionego na obrazku. Kolorowanie pól na podane kolory. Pisanie cyfr 5 po śladach.

Zabawa ruchowa „Awaria” – przy dźwiękach muzyki dzieci (urządzenia elektryczne) poruszają się. Gdy muzyka przestaje grać następuje AWARIA i dzieci stają bez ruchu.

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content