Propozycje zadań na czwartek 5.11

  1. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
    Dzieci rytmicznie klaszczą i mówią tekst rymowanki z podziałem na sylaby.

    Każ-dy swój do-mek ma: bo-cian, wie-wió-recz-ka, mrów-ki, so-wa, pies i ja.

  2. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Pokaż mi swój dom”.
    W białym domku pod kasztanem
    Mieszka Hania, miś i Janek.
    Miś co rano w budę stuka.
    Wita łapką pieska Puka.

    Puk tu blisko ma swój domek.
    A w tym domku suchą słomę.
    Ładna moja buda nowa.
    Janek z drewna ją zbudował.

    A gdzie ma swój dom cielaczek,
    Co za krówką biega, skacze?
    Muuu! – cielątko muczy Muuu!
    Ja w oborze mieszkam tu!

    Nad okienkiem tuż przy ścianie
    Jaskółeczka ma mieszkanie.
    Jaskółczątek małych sześć
    Woła w gniazdku: – mamo, jeść!

    A na strychu koło worka
    Jest dom myszki- mała norka.
    Niech no przyjdzie kot polować,
    Już się myszka w norce chowa.

  3. Rozmowa na temat wiersza.
    – Wymieńcie zwierzęta, które występowały w wierszu.
    – Przypomnijcie nazwy ich domków.
  4. Rozmowa o tym, jak pomóc psom, które pilnują domów i mieszkają na podwórku.
    – Gdzie może schronić się pies, gdy jest zimno i pada deszcz?
    – Jak wygląda buda?
    – Co powinno się zrobić w budzie przed zimą?
  5. Bajka dla dzieci „O piesku co szuka domu!

6. Geometryczne układanki – „Buda dla psa” – rodzic wycina z kolorowego papieru: prostokąt, trójkąt, koło (małe); dziecko z wyżej wymienionych figur składa budę, a następnie nakleja ją na kartkę; dorysowuje tło (psa, miskę, otoczenie psa).

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content