Oglądanie obrazków różnych zegarów
– Rozmowy z dziećmi na temat funkcji różnego rodzaju zegarów oraz różnicy w zegarach dawniej i dziś.




-Przeczytanie wiersza Laury Łącz „Duży Chłopiec”
Minął rok i jestem duży –
nie boję się nawet burzy!
I na sankach jeździć umiem,
polecenia już rozumiem,
które mi wydaje tata,
żebym nie był fajtłapa!
W zeszłym roku byłem mały,
nawet się dziewczynki śmiały.
Że się boję deszczu, śniegu –
teraz mogę iść na biegun.
Bo w tym roku jestem duży,
nie boję się nawet burzy.
– Rozmowy na temat wiersza i przemijającego czasu.Dlaczego chłopiec uważa, że jest duży? czy duży to znaczy starszy, a mały -młodszy? -Dostrzeganie upływającego czasu.
Wspólne oglądanie zdjęć dzieci z różnych etapów ich życia ( od niemowlaka aż do czasów dzisiejszych)
„Zegary” – pokolorowanie wybranych obrazków.