Zajęcia na środę 3.03 dla Misiów

Temat: Ile zwierząt było, ile odeszło, ile jest? – zajęcia matematyczne

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=40 – karty pracy str. 38 – 43

Dzieci otrzymują kartoniki z cyframi od 0 – 8 i znakami +, -, =, a także liczmany w postaci obrazków zwierząt.

 

  1. Zadanie na dodawanie – ilustrowane sylwetami i liczmanami.

Na dywanie położone są obrazki małpek. Rodzic mówi treść zadania np.:

– ,,Na palmie bawiły się małpki. Trzy z nich były duże, a pięć małych. Ile małpek bawiło się na palmie?

Każde dziecko układa na swoim dywaniku liczmany (obrazki zwierząt) oraz działanie z wykorzystaniem cyfr i znaków.

3 + 5 = 8

Na palmę wspięły się 4 małpki, później dotarły do nich następne

  1. Ile wszystkich małpek było na palmie?

Układamy liczmany, później działanie.

 

  1. Zadania na odejmowanie

– Na drzewie siedziało 8 małpek. 3 z nich zeszło na trawę. Ile małpek zostało na drzewie?

Ilustrowanie zadania za pomocą liczmanów. Dzieci kładą przed sobą 8 liczmanów, a potem odsuwają 3 liczmany. Liczą pozostałe liczmany i podają wynik. Układają działanie

8 – 3 = 5

Głośne odczytanie działania

Na polanie bawiło się 7 małpek. 5 z nich odeszło. Ile małpek zostało?

Każde dziecko układa na swoim dywaniku liczmany (obrazki zwierząt) oraz działanie z wykorzystaniem cyfr i znaków. Głośno je czytamy.

 

– Na wybiegu dla zwierząt stały 2 żyrafy i 2 zebry. Ile zwierząt było razem na wybiegu?

 – Na wybiegu stał 1 żyrafa. Po chwili przyszły do niej jeszcze 4. Ile żyraf było na wybiegu.

– Na drzewie siedziały 3 małpki. 2 małpki zeskoczyły z drzewa. Ile małpek zostało na drzewie?

– Na wybiegu było 6 żyraf. 4 z nich odeszły. Ile żyraf zostało na wybiegu?

 

Każde dziecko układa liczmany (obrazki zwierząt) oraz działanie z wykorzystaniem cyfr i znaków. Głośno je odczytuje.

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content