Temat: Wielkanocne pisanki – zajęcia matematyczne
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_ksiazka/mobile/index.html#p=71
- Przywitanie: zabawa integracyjna „Każda rączka”
Każda rączka, każda rączka
pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,
paluszki składamy, wszystkimi klaskamy
raz i dwa, raz i dwa.Prawa rączka, lewa rączka
pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,
paluszki witamy, głośno przeliczamy,
ty i ja, ty i ja.
1, 2, 3…2. „Zwyczaje wielkanocne” – rozmowa z dziećmi na temat tradycji wielkanocnych – przypomnienie
- „Święta w moim domu” – redagowanie twórczego opowiadania. Zwrócenie uwagi na wypowiadanie się całymi zdaniami.
- „Lubię święta, bo…” – rodzic zaczyna zdanie, dzieci kończą.
- „Wykonanie pisanek” – proszę wyciąć 10 pisanek z kartek białego bloku. Następnie wysłuchaj wiersza (tekst niżej) i pokoloruj tak, jak opisane są one w wierszu.
- „Pisanki” – rodzic czyta wiersz S. Aleksandrzaka
„Pisanki” S. Aleksandrzak
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia – drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa – piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.
- Omówienie treści wiersza – opisywanie wyglądu pisanek.
- Przeliczanie pisanek, dopasowywanie liczebnika porządkowego do odpowiedniej pisanki.
- Zabawy z pisankami:
- „W poszukiwaniu pisanek” – posegregujcie pisanki tak aby na każdym kole leżały pisanki z tym samym wzorem
- Zabawy matematyczna „Jajka malowane” – segregowanie pisanek według wzorów, przeliczanie i porównywanie liczby elementów w zbiorach, przyporządkowanie odpowiedniej cyfry.
- Zabawa ruchowa „Kurczęta” przy muzyce z magnetofonu – improwizacja ruchowa. Na przerwę w muzyce dzieci kładą przed sobą tyle pisanek ile wskazuje (mówi) rodzic.
- Zabawa matematyczna „Pisanki” – Liczenie i ustalanie, ile jest razem? – Rodzic układa pisanki w jednym kole, a dzieci w drugim (sylwety pisanek- liczmany)
POLICZ:
– Układamy 3 (dobieranie właściwej cyfry) pisanki i dokładamy jeszcze 3 ( dobranie cyfry przez dzieci). Policz ile jest razem?
Układanie działania 3 + 3 = 6
– Układamy 6 pisanek (dobieranie właściwej cyfry) i dokładamy jeszcze 4 pisanki (dobranie cyfry przez dzieci) Ile jest razem?
– Układanie działania: 6 + 4 = 10
– Układamy 2 pisanki i dodajemy jeszcze 6. Ile jest razem?
– Układamy 5 pisanki i dodajemy jeszcze 4. Ile jest razem?
– Układamy 8 pisanek i odkładamy 5. Ile jest razem?
– Układamy 10 pisanek i odkładamy 8. Ile jest razem?
– Układamy 10 pisanek i odkładamy 3. Ile jest razem?
Za każdym razem ułóż działanie.