Zajęcia na środę dla Misiów

Temat: Wielkanocne pisanki – zajęcia matematyczne

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_ksiazka/mobile/index.html#p=71

  1. Przywitanie: zabawa integracyjna „Każda rączka”

    Każda rączka, każda rączka
    pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,
    paluszki składamy, wszystkimi klaskamy
    raz i dwa, raz i dwa.

    Prawa rączka, lewa rączka
    pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,
    paluszki witamy, głośno przeliczamy,
    ty i ja, ty i ja.
    1, 2, 3…

    2. „Zwyczaje wielkanocne” – rozmowa z dziećmi na temat tradycji wielkanocnych – przypomnienie

  • „Święta w moim domu” – redagowanie twórczego opowiadania. Zwrócenie uwagi na wypowiadanie się całymi zdaniami.
  •  „Lubię święta, bo…” – rodzic zaczyna zdanie, dzieci kończą.
  1. „Wykonanie pisanek” – proszę wyciąć 10 pisanek z kartek białego bloku. Następnie wysłuchaj wiersza (tekst niżej) i pokoloruj tak, jak opisane są one w wierszu.
  2. „Pisanki” – rodzic czyta wiersz S. Aleksandrzaka

    „Pisanki” S. Aleksandrzak

Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia – drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta –  gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta –  ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa – piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.

  •  Omówienie treści wiersza – opisywanie wyglądu pisanek.
  •  Przeliczanie pisanek, dopasowywanie liczebnika porządkowego do odpowiedniej pisanki.
  1. Zabawy z pisankami:
  • „W poszukiwaniu pisanek” – posegregujcie  pisanki tak aby na każdym kole leżały pisanki z tym samym wzorem
  • Zabawy matematyczna „Jajka malowane” – segregowanie pisanek według  wzorów, przeliczanie i porównywanie liczby elementów w zbiorach, przyporządkowanie odpowiedniej cyfry.
  • Zabawa ruchowa „Kurczęta” przy muzyce z magnetofonu – improwizacja ruchowa. Na przerwę w muzyce dzieci kładą przed sobą tyle pisanek ile wskazuje (mówi) rodzic.
  • Zabawa matematyczna „Pisanki” – Liczenie i ustalanie, ile jest razem? – Rodzic układa pisanki w jednym kole, a dzieci w drugim (sylwety pisanek- liczmany)

POLICZ:

– Układamy 3 (dobieranie właściwej cyfry)  pisanki i dokładamy jeszcze 3 ( dobranie cyfry przez dzieci). Policz ile jest razem?

Układanie działania 3 + 3 = 6

– Układamy 6 pisanek (dobieranie właściwej cyfry) i dokładamy jeszcze 4 pisanki (dobranie cyfry przez dzieci) Ile jest razem?
– Układanie działania: 6 + 4 = 10

Układamy 2 pisanki i dodajemy jeszcze 6. Ile jest razem?

– Układamy 5 pisanki i dodajemy jeszcze 4. Ile jest razem?

– Układamy 8 pisanek i odkładamy 5. Ile jest razem?

– Układamy 10 pisanek i odkładamy 8. Ile jest razem?

– Układamy 10 pisanek i odkładamy 3. Ile jest razem?

Za każdym razem ułóż działanie.

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content