Propozycja zadań na wtorek 06.04.2021r.

Temat: Wiosna na wsi – „Psotna świnka”

Zadanie 1.

Oglądanie na obrazku zwierząt na wiejskim podwórku.

Wskazywanie tych, które nie powinny się tam znaleźć. Nazywanie pozostałych zwierząt.

https://zszppiatnica.szkolnastrona.pl/przedszkole/files/pl/Zwierzeta%20%20Kasia.PNG

 

Zadanie 2.

Rodzic czyta dziecku wiersz H. Bechlerowej „ Psotna świnka” .

Rzekł kaczorek do gąsiorka:

– Świetnie się zabawić można!

Patrz, kartofel wypadł z worka-

będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony:

wyżej, niżej, w lewo, w prawo…

Patrzy indyk, kot i wrony,

Łatek szczeka: – Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała,

Łebkiem kręci, dziób otwiera

i rozgłasza po wsi całej:

– Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody,

bo malutka Michalinka

otworzyła nagle chlewik

i wypadła stamtąd świnka.

– Dość zabawy! – głośno rzekła,

zjadła piłkę i – uciekła.

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje dziecku pytania.

– Kto jest mamą kaczorka, a kto – mamą gąsiorka?

– W co grały kaczki z gąskami?

– Co było piłką?

– Kto wygrywał?

– kto przyglądał się grze?

– Co zrobiła sroka?

– Czy mecz się skończył?  Dlaczego?

 

Zadanie 3.

Zabawy przy piosence

 

Zadanie 4.

Zabawa ruchowo- naśladowcza  „Naśladujemy zwierzęta z wiejskiego podwórka”

Dzieci naśladują ruchy i głosy zwierząt, np.: psa, kota, kaczki, kury, krowy…itp.

 

Zadanie 5.

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla dziecka.

Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

Jedziemy na wieś – dziecko wibruje wargami – naśladując samochód jadący na wieś.

Konik – dziecko  naśladuje kląskanie konika: mocno przykleja język ułożony szeroko przy podniebie­niu i odkleja  go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.

Krowa – dziecko naśladuje ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.

Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dziecko przesuwa  językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.

Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dziecko wysuwa  język na brodę i dyszy.

Świnka – dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladuje ryjek świnki.

Myszka bawi się w chowanego – dziecko wypycha policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.

Miotła – dziecko naśladuje gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

Zadanie 6.

Co to za zwierzę?

 

Zadanie 6.

Kolorowanie  rysunku wybranego zwierzęcia żyjącego na wsi. Nazywanie go.

 

Zwierzęta na wsi – 5 kolorowanek do druku - Mjakmama.pl

 

 

Zadanie 7.

A teraz nauczymy się w łatwy sposób rysować świnkę.

 

Zadanie 8.

Na koniec powtórzmy, o jakich zwierzętach dzisiaj opowiadaliśmy?

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content