Propozycja zadań na środę 07.04.2021r.

Temat: Zwierzęta na wsi – wiejska muzyka

Zadanie 1.

Rozwiązujemy zagadki:

Pasie się na łące i długo przeżuwa,

mówi: mu, mu, mu, a jak się nazywa?   /krowa/

 

Mruczy, miauczy, prycha,

czasem pije mleko,

czasem myszy szuka.   /kot/

 

Chodzi po podwórku i grzebie łapkami.

kiedy zniesie jajko – ko,ko,ko się chwali.   /kura/

 

Małe żółte kuleczki,

dzieci kokoszeczki.   /kurczątka/

 

Chodzi po podwórku, kukuryku – woła.

Ma wspaniały ogon – to jego ozdoba.   /kogut/

 

Zadanie 2.

Zabawy muzyczno – ruchowe przy piosenkach.

 

 

Zadanie 2.

Zabawy  matematyczne. Przeliczanie zwierząt, porównywanie.

  • Szeregowanie wg wielkości: przygotowujemy pięć zabawek różnej wielkości.

Dziecko: ustawia zabawki od najmniejsze do największej, przelicza je.

  • Szeregowanie wg długości: wycinamy pięć pasków papieru różnej długości

Dziecko: poprzez przykładanie do siebie porównuje paski, następnie układa od najkrótszego do najdłuższego, przelicza.

  • Szeregowanie wg szerokości: wycinamy pięć pasków papieru takiej samej długości, ale różnej szerokości.

Dziecko: poprzez porównywanie ocenia szerokość, następnie układa od najcieńszego do najgrubszego, przelicza.

Zadanie  – karta pracy.

 

Zadanie – karta pracy.

  • Ile jest koników na obrazku poniżej ?
  • Ile jest razem kaczuszek ?
  • Ile jest razem świnek ?
  • Których zwierząt jest najwięcej?
  • Których zwierząt jest najmniej?
  • W okienkach narysuj tyle kresek, ile jest zwierząt danego rodzaju.

 

Zadanie 3.

Rodzic czyta dziecku wiersz J. Porazińskiej: „Wiejska muzyka”.

Kaczka kwacze, kracze wrona,

a gęś gęga przestraszona.

Koza meczy, owca beczy,

a na płocie sroka skrzeczy.

Wróbel ćwierka, dzięcioł stuka,

a kukułka w lesie kuka.

Krótka rozmowa. Rodzic zadaje dziecku pytania.

– Jakie zwierzątka wystąpiły w wierszu?

– Co robią: kaczka, wrona i gęś?

– Co robią: koza, owca i sroka?

– Co robią ptaki: wróbel, dzięcioł i kukułka?

 

Zadanie 4.

Zabawa: „ Wiejska muzyka”

Osoba dorosła powoli czyta wiersz, gdy jest mowa o danym zwierzątku dziecko naśladuje

jego głos, może też się poruszać:

Kaczka kwacze (dzieci mówią: kwa, kwa, kwa),

kracze wrona (kra, kra, kra),

a gęś gęga przestraszona (gę, gę, gę).

Koza meczy (meee, meee, meee),

owca beczy (beee, beee, beee),

a na płocie sroka skrzeczy ( trre, trre, trre).

Wróbel ćwierka (ćwir, ćwir, ćwir),

dzięcioł stuka ( stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk),

a kukułka w lesie kuka ( ku-ku, ku-ku, ku-ku).

 

Zadanie 5.

Pokoloruj wesołego konika i owieczkę.

Plik do pobrania

 

Zadanie 6.

Posłuchaj uważnie i wykonaj polecenia zamieszczone na końcu filmiku.

 

 

Miłej zabawy!

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content