Temat: Wiosna na wsi
Wysłuchanie przez dzieci wiersz pt. „F. Kobryńczuka „Rówieśniczki”
Nasza krowa – Łaciata –
oraz ja – mała Anka –
przyszłyśmy razem na świat
kiedyś, pewnego ranka.
Dziś rocznica urodzin,
więc mama mi naprędce
naprzyszywała łatek
na balowej sukience.
Ze mnie wciąż jeszcze dziecko,
nieraz próżna ma głowa,
a ona już dorosła,
poważna pani krowa.
Jesteśmy – spójrzcie na nas! –
podobne, bo łaciate.
Obie mamy na sobie
po tyle łat co latek.
Porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza – wyjaśnijcie niezrozumiałe słowa i zwroty:
„rówieśniczki, próżna głowa, poważna pani”. Dlaczego Ania i Łaciata są rówieśniczkami? Po ile lat maja te krowy ?
Obejrzyjcie zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka: kurę, koguta, krowę, barana,
świnię, a następnie podzielcie ich nazwy na sylaby .Na koniec możemy naśladować ruchy i głosy tych zwierząt.
Obejrzyjcie film o zwierzętach mieszkających na wsi: