1. Przygotujcie proszę wycięte z papieru kolorowego figury geometryczne: koła, kwadraty, trójkąty i prostokąty. Z przygotowanych figur ułóżcie ptaki. Policzcie, ile i jakich figur użyliście do ułożenia każdego ptaka.
2. Wykonajcie zadania w kartach pracy, cz. 3, strona 63. Opowiedzcie historyjkę o wildze. Rysujcie po śladzie drogę kukułki do gniazda wilgi. Odpowiedzcie na pytanie o gniazdo kukułki.
3. Przygotujcie 10 klocków i liczby od 0 do 10, oraz znaki +,-, =. Będziemy rozwiązywać zadania tekstowe, które przedstawicie za pomocą klocków:
– Na drzewie siedziało 7 wróbli (ułóż przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble (dołóż jeszcze 3 klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
Ułóżcie teraz działanie z przygotowanych liczb i znaków: 7 + 3 = 10
– Na drzewie było 8 gołębi (ułóż przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały (odsuń 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?
Ułóżcie teraz działanie z liczb i znaków: 8 – 8 = 0
– Do gniazda powróciły bociany. Było ich 2. Z jajek wykluło się 5 młodych bocianów. Ile bocianów jest teraz w gnieździe?
Ułóżcie działanie (dzieci układają samodzielnie): 2 + 5 = 7
– Na płocie siedziało 10 wron. Na płot wdrapał się kot i wystraszył wrony. 6 z nich odleciało. Ile wron zostało na płocie?
Ułóżcie działanie: 10 – 6 = 4
4. Wykonajcie zadania w książce „Litery i liczby” cz. 2 stron 56 – 57.
Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań. Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=58
5. Wykonajcie zadania z kart pracy cz. 3, strona 64.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=66
Kolorowanie rysunku czajki według wzoru. Czytanie nazw części ciała czajki. Rysowanie jajek w każdym polu tak, żeby wszędzie było ich po 10.
6. Wykonajcie zadania z kart pracy cz.3, strona 65.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=66
Wskazywanie na rysunkach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorowanie rysunków ptaków, które powracają do Polski wiosną. Nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach. Rysowanie po śladach ramek zdjęć.
7. Wykonajcie zadania z kart pracy cz. 3, strona 66
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=68
Połącz fragmenty obrazków z dołu karty z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym obrazku.
8. „Wesoła wilga” – praca plastyczna.

Obejrzyj zdjęcie wilgi.
Wskaż i nazwij części jej ciała: skrzydła, dziób, kończyny zakończone szponami, pióra, głowa, oczy. Czy wilga jest ptakiem? (tak, bo posiada wszystkie cechy ptasie). Młode wilgi wykluwają się z jaj złożonych w gnieździe.
Wydrukuj:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bbplus-wyp/mobile/index.html#p=112
– Wytnij z karty rysunek wilgi.
– Pokoloruj rysunek według wzoru.
– Natnij obrazek w zaznaczonych miejscach i złóż go według instrukcji.
– Sklej głowę.
– Gotową wilgę postaw na swojej półce.
– Uporządkuj miejsce pracy.
9. Modelowanie struktury dźwiękowej nazw obrazków.
Przygotujcie niebieskie i czerwone kartoniki ( niebieskie oznaczają spółgłoski, czerwone – samogłoski).
Dzieci oglądają zdjęcia ptaków, nazywają je, dzielą ich nazwy na sylaby i na głoski. Układają z kartoników modele wyrazów.

czajka

wilga

kukułka

szpak

dudek