Propozycja zadań na czwartek 08.04.2021r.

Temat: Zwierzęta z wiejskiej zagrody.

Zadanie 1.

Żabki – Wiosna na wsi – Przedszkole Samorządowe im. Misia Uszatka w Lesku

 

  • Rodzic rozmawia z dzieckiem, jakie zwierzęta żyją na wsi?
  • Jak nazywają się dorosłe zwierzęta, a jak ich dzieci? (prosię, cielę, kurczątko i źrebię).
  • Przyjrzyjcie się ilustracji i określcie podobieństwo młodych do ich rodziców.
  • Podzielcie na sylaby nazwy zwierząt.

 

Zadanie 2.

Lepienie z plasteliny „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”.

Ulepcie wybrane przez siebie zwierzątko z wykorzystaniem plasteliny lub masy solnej. Po wyschnięciu masy solnej możecie pomalować zwierzątko farbami. Można również wyklejać plasteliną kontury zwierząt wiejskich.

Przepis na masę solną:  https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg

 

Plastelinowe love - zwierzaki z farmy | Kreatywnie w domu

Zadanie 3.

Zabawa ruchowo – naśladowcza

  • „Przestraszone kurczątka” – dzieci są kurczątkami. Swobodne poruszają się w różnych kierunkach pokoju. Na hasło: Uwaga, kot! uciekają do kurnika (wyznaczone miejsce w pokoju), wydając odgłosy: pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.
  • „Kaczuszki szukają ziarenek” – dzieci są kaczuszkami. Chodzą po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas wykonują skłony tułowia w przód-zbierają ziarenka-i prostują się.
  • „Kogut zasypia” – dzieci w siadzie klęcznym, wykonują skłony tułowia w dół, z dotknięciem głową kolana-kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują i ustawiają głowy prosto.
  • „Na grzędzie” – dzieci są kurkami. Przechodzą, stawiając nogę za nogą, po wyznaczonej linii.
  • „Skoki konika” – dzieci naśladują konie. W podskokach przebiegają pokój w różnych kierunkach, wymijają się i jednocześnie rżą. Na sygnał rodzica np. klaśnięcie zatrzymują się w miejscu i stoją w bezruchu.

 

Zadanie 4.

Zabawa z rymami „Dopowiedz i zrób”
Rodzic mówi zdania, których zakończenia (słowa do rymu stanowiące części ciała) dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.

              Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
              Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
              Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
              Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
              Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
              Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

 

Zadanie 5.

 

 

Zabawa „Smakujemy i dotykamy”

Rodzic pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióro (to co ma dostępne w domu). Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwę produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzę, od którego te produkty pochodzą.

 

Zadanie 6.

Karta pracy.

 

http www.supercoloring.com pl kolorowanki klocki-lego-helikopter

 

Zadanie 7.

Koty i myszy – ćwiczenia logopedyczne:

Dzieci zamieniają się w myszki, rodzice w kotki. (Później zamiana miejsc).

– Śniadanie

Kotki piją mleko (wykonajcie ruchy językiem do tyłu i do przodu), a myszki jedzą ser (wykonajcie ruchy dolną wargą i górną wargą). Później kotki naśladują myszki, a myszki kotki. Po śniadaniu wszystkie zwierzątka oblizują  się dokładnie (wykonajcie okrężne ruchy językiem po wargach w prawą i w lewą stronę).

– Śpiewanie

Najedzone zwierzątka wesoło sobie podśpiewują – myszki: pi…  pi… pi… a kotki: miauu… miauu miauu

– Liczenie

Rodzic pokazuje na palcach ilość zwierzątek ( np. 3 palce). Dzieci klaszczą tyle razy, ile palców pokazał rodzic.

– Kołysanka.

Myszki śpiewają kotkom na dobranoc: Aaa, kotki dwa…Kotki dołączają do piosenki.

Pliki do pobrania

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content