Propozycja zadań na piątek 09.04.2021r.

Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

Zadanie 1.

Zagadka.

Wiosną rządzą podwórkiem.

Jedne szczekają, drugie gęgają.

Rożne dźwięki wydają.

Jedne są duże, drugie malutkie.

Ale wszystkie bardzo milutkie. ( zwierzęta na wsi)

Zadanie 2.

Zabawa paluszkowa „Owieczki”. (Rodzic czyta, dzieci pokazują na palcach i liczą).

Pięć  owieczek w zagrodzie bryka (pokazują całą dłoń)

jeden, dwa, trzy, cztery, pięć. (liczą na palcach)

Nagle patrzcie, jedna znika! (chowają mały palec, pomagają sobie drugą ręką)

Cztery owieczki w zagrodzie brykają: (pokazują cztery palce)

jeden, dwa, trzy, cztery. (liczą na palcach)

Jedna odeszła, więc trzy zostają. (chowają serdeczny palec)

Trzy owieczki małe:

jeden, dwa, trzy (liczą na palcach)

idą razem na hale. („kroczą” palcami po przedramieniu drugiej ręki)

Przez strumyk przeskoczą (zmieniają rękę i „kroczą” po drugim przedramieniu)

i dalej wesoło kroczą. (palcami „wspinają się” na czubek głowy)

A gdy dotrą na sam szczyt,

całą trawę zjedzą w mig! (drapią się po głowie).

 

Filmik „Pięć małych kaczątek”

 

Znajdź 5 różnic.

 

Zadanie 3.  

Ćwiczenie określania położenia przedmiotów – Kłębek wełny.

(przygotuj: maskotkę kota, psa lub innego zwierzątka, kłębek wełny, krzesełko).

Rodzic ustawia  krzesełko. Umieszcza na nim maskotkę kota. Wyjaśnia dziecku, że kot bawi się kłębkiem wełny. Zaprasza dziecko do zabawy. Dziecko układa kłębek wełny według polecenia Rodzica np.: na krześle, pod krzesłem, obok krzesła, przed krzesłem, za krzesłem, nad krzesłem.

Zadanie 4.

„ W wiejskiej zagrodzie” – opowieść ruchowa wg. B. Formy. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne (rodzic czyta, a dziecko wykonuje ruchy).

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
•   kury – ko, ko, ko
•   indyki – gul, gul, gul
•   kogut – kukuryku

– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.

– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.

– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.

– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.

– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach.

– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.

– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.

– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).

Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

 

lub możecie wykonać ćwiczenia z filmiku.

 

Zadanie 5.

Znajdź brakujący fragment zwierzątka.

http://pisupisu.pl/przedszkole/brakujacy-fragment-10

 

Zadanie 6.

Ćwiczenia językowe z wykorzystaniem wiersza T. Kwiatkowskiej ,,Przeciwnie”.

Dzieci słuchają wiersza czytanego przez rodzica i dopowiadają słowa o znaczeniu przeciwnym.

Coś jest duże, a coś…

Coś jest słodkie, albo…

Coś jest czarne, a coś…

Inne smutne lub…

Jedno tłuste, inne….

To jest proste, a to…

Tamto cienkie, a to….

To głębokie, a to….

Coś jest głośne, a coś…

Może piękne być lub…

Wiele jest przeciwstawnych słów,

To wysokie, a to …

więc się pobawimy znów.

Coś gładziutkie jest lub…

 

Zadanie 7.

Powtórzmy czego nauczyliśmy się o zwierzętach na wsi.

 

Pliki do pobrania:

 

Propozycje zadań dla chętnych:

Powodzenia !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content