ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK 12/04- KOTKI I KRASNOLUDKI

Dzień dobry:)

 

1.Słuchanie piosenki „ Na podwórku”

Na podwórku – piosenka z tekstem – YouTube

Tekst piosenki.

Na podwórku na wsi

jest mieszkańców tyle,

że aż gospodyni trudno zliczyć ile.

 

Ref.: Kury, gęsi i perliczki,

i indyki, i indyczki.

Jest tu kwoka z kurczętami,

mama kaczka z kaczętami.

Piękny kogut Kukuryku

i kot Mruczek,

i pies Bryś.

Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,

hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul

– podwórkowy chór.

 

Koń kasztanek w stajni,

a w oborze krowa,

tam w zagrodzie owce

i brodata koza.

 

Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

 

A tu są króliki:

i duże, i małe,

łaciate i szare,

i czarne, i białe.

 

Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

Rodzic : Zadaje dzieciom pytania dotyczące tekstu piosenki. − Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence? − Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie? Rodzic rozmawia z dziećmi na temat wyglądu, zwyczajów i charakterystycznych głosów, które wydają wymienione w piosence zwierzęta. Określenie nastroju piosenki.

 

2. Karty pracy, cz.4 s.3

Rysowanie szlaczków po śladzie, a potem samodzielnie. Rysowanie po śladzie drogi kury do kurnika

 

3.Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej- Zaręby „Uparty kogut”

Wyjaśnienie znaczenia słowa uparty. Rodzicu zadaj pytanie: czy dziecko zna kogoś upartego? Czy zwierzęta też mogą być uparte? Czy zna taki zwierzęta?

„Uparty kogut” – opowiadanie dla dzieci – Wiosna na wsi – YouTube

Rozmowa na temat opowiadania:

– Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

– Z kim bawił się Olek?\

– Co robiła Ada?

– Jaki ptak zainteresował się mama? Dlaczego?

– Czym zajęli się tata z wujkiem?

– Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

 

4.Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka.

Zabawę rozpoczyna rodzic, wypowiadając pierwsze zdanie. Np. Po podwórku kroczy kaczka, a za nią żółte kaczuszki.

 

5.Karty pracy, cz.4, s. 4-5

Nazywanie zwierząt, które grupa Ady zobaczyła na wsi w gospodarstwie agroturystycznym. Odszukanie zwierząt znajdujących się w pętlach na dużym obrazku.

 

6.Karty pracy cz. 4 s. 6

Naśladowanie głosów zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie zieloną pętlą zwierząt, które mają wie nogi, a czerwoną pętlą tych, które mają cztery nogi. Nazywanie zwierząt, które są w jednej pętli i tych, które są w drugiej pętli.

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content