Zajęcia na poniedziałek 12.04 dla Misiów

Kochani! Dziś kolejny dzień zdalnej nauki. Wiem, że skończyły się Karty pracy nr 3, dlatego w szatni przygotowane są nowe Karty pracy. Bardzo proszę o odebranie ich.Dziękuję!  A teraz zaczynamy!

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_karty_pracy_cz4/mobile/index.html#p=4 – karty pracy str. 4 – 7

TEMAT: Ż jak żaba

1.Zabawa z rymowanką. Dziecko uczy się rymowanki z pomocą rodzica. Potem mówi ją ze złością, strachem, smutkiem i radością.

O przyrodę dbamy!
Nie łamiemy,
nie niszczymy
i nic nie deptamy!

2. Wprowadzenie litery ż – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
– Oglądanie zdjęcia żab. Słuchanie ciekawostek na ich temat.

https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU – ciekawostki o żabach

Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy: żaby jeziorkowe, żaby wodne, żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. Mają długi język, którym łowią pożywienie. Charakterystycznym elementem ich budowy są też wydłużone tylne kończyny przystosowane do wykonywania skoków. Lubią wygrzewać się na słońcu, częściowo zanurzone w wodzie lub będąc na słonecznym brzegu. Gdy jest im gorąco – kąpią się. Jedzą owady (osy, muchy, mrówki…), pająki, małe ryby, ślimaki… Chętnie jedzą je jeże, dużo mniej chętnie – bociany (w czasie karmienia młodych zdarza im się łapać żaby).

https://www.youtube.com/watch?v=zZl8WAicfCM – odgłosy żab

https://www.youtube.com/watch?v=QepvwP2M0Wc – żabi koncert

  1. 3. Analiza i synteza słuchowa słowa żaba.
  • Dzielenie słowa żaba na sylaby (ża-ba)i na głoski (ż-a-b-a)
    − Co słyszysz na początku słowa żaba?
  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, żyrandol …)
  • Mających ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant…).
  • Występująca na końcu słów głoska ż brzmi często jak głoska sz.
    − Z ilu głosek składa się słowo żaba?
  1. Określanie rodzaju głoski ż.
    • Wypowiadanie głoski ż długo: żżżyyyy…
    • Wypowiadanie głoski ż krótko: ż, ż, ż, ż, ż…
    − Co można powiedzieć o tej głosce? (Jest to spółgłoska i oznaczamy ją na niebiesko).
  2. Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską ż (Żaneta, Żelisław, Żytno …). Dlaczego niektóre wyrazy napisane są wielką literą?
  3. Analiza i synteza słuchowa imienia Żaneta.
    Dzielenie imienia na sylaby (Ża-ne-ta) i na głoski (Ż-a-n-e-t-a).

7.Zabawa ruchowa z elementem skoku – Uwaga! Bocian!
Rodzic sznurkiem wyznacza staw. Dziecko udaje bociana – stoi z boku jak najdłużej na jednej nodze. Następnie udaje – żabę – skaczą po pokoju wokół stworzonego stawu. Rodzic może przerobić zabawę, jeśli będzie miał ochotę uczestniczyć w zabawie z dzieckiem i podzielić się rolami żaby i bociana wykorzystując hasło Uwaga! Bocian!

  1. Pokaz litery ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
    (Rodzic wyjaśnia, że jest jeszcze inny zapis głoski ż – dwuznak rz).

 

To również jest literka „rz”

Karty pracy, cz. 4, s. 3, 4, 5, 6, 7.
• Dzielenie nazw obrazków na głoski. Rysowanie pod obrazkami odpowiedniej liczby okienek.
Czytanie połączeń litery ż z poznanymi literami.
• Określanie, co dzieje się na obrazku. Czytanie tekstu.
• Czytanie wyrazów. Liczenie w nich liter, zaznaczanie ich liczby według wzoru. Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab. Czytanie tekstu.
• Pisanie liter ż, Ż po śladzie, a potem – samodzielnie.

9. Zabawa ruchowa Piłowanie drzewa.
Dziecko klęka naprzeciwko rodzica, podając sobie ręce. Pociągając naprzemiennie rękami, naśladują piłowanie wyznaczonego drzewa za pomocą piły ręcznej.

  1. Ćwiczenia oddechowe Las iglasty pachnie żywicą.
    Dziecko, ustawione w naprzeciw otwartego okna, wykonuje długi wdech nosem, a następnie wydech powietrza ustami.

Film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=0-h9JJCEsio – Wprowadzenie litery Ż (oglądamy pierwsze 11 min – dalsze minuty to program klasy 1. W przedszkolu nie poznajemy literki np. „ó”, „sz”…)

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content