ZADANIA NA WTOREK 13/04- KOTKI I KRASNOLUDKI

1.Nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki

2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza, które za cel mają usprawnianie narządów mowy i utrwalanie prawidłowej artykulacji.

Dzieci zwracają uwagę na odgłosy wydawane przez zwierzęta- naśladuje je.

Podwórkowa awantura”
Kura gdacze, kaczka kwacze,
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy,
A indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miałczy.
– Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka…
i już słychać go z daleka.
Koza meczy: – mee, mee, mee…
Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody – wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
– A sio gęsi, a sio kury!
Powiedziała co wiedziała,
biała brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi.
– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.

Rozmowa na temat wiersza: które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze? Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?

3.Długi, krótki- ćwiczenia w mierzeniu

Przygotuj 2 nitki/sznurki/tasiemki o tej samej długości. Sprawdź czy są takie same. Połóż je obok siebie. 

Będziemy szukać najkrótszej drogi dla konia. Ułóż swoje tasiemki/nitki według wzoru. 

 

Co zauważyłeś?  Czy drogi są nadal tej samej długości?  Dlaczego wydaje się, że jedna jest krótsza?  Jak możemy to sprawdzić? (możemy zmierzyć lub po prostu jeszcze raz przyłożyć je do siebie).

A o to druga próba. Sprawdź jeszcze raz czy nitki są tej samej długości. Ponownie przyłóż je do siebie. Ułóż teraz według tego wzoru: 

 

Czy nadal drogi są takiej samej długości?

Czego się dziś dowiedziałeś z tego zadania? Jeśli nitki są tej samej długości to nawet jeżeli je zawiniesz/ zakręcisz/przesuniesz to są to te same nitki i na pewno są tej samej długości. Nie zawsz trzeba wierzyć naszym oczom, które mogą ulec złudzeniu. Gdy nie jesteśmy pewni najlepiej wtedy zmierzyć linijką, centymetrem, metrem.

4. Karty pracy cz.4 s. 7

Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić. Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony

5. Karty pracy cz.4 s. 8

Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam i ich dzieci. Czytanie ( pomoc rodzica) nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach . Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach.

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content