Zadania na Czwartek 15.04.2021 dla grupy KOTKI i KRASNOLUDKI

1. Dopowiadanie skojarzeń.
Rodzic mówi nazwę zwierzęcia, a dziecko dopowiada kojarzące się z nim słowo (z wierszy, z bajek, opowiadań).

Np.
kaczka – dziwaczka
kaczątko – brzydkie
koza (kozucha) – kłamczucha
kot – Filemon
kurka – Czubatka

2. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Gdzie mieszkają zwierzęta?
Rodzicu przygotuj obrazki domów zwierząt oraz sylwety zwierząt mieszkających w tych domkach (stajnia – koń; obora – krowa; kurnik – kura, kogut; buda – pies; gołębnik – gołąb).

Rodzic odsłania obrazki domów, w których mieszkają zwierzęta. Dziecko wspólnie z Rodzicem nazywa je, a następnie pod każdym domem umieszcza sylwetę zwierzęcia, które w nim mieszka.

3.Zabawa „Smakujemy i dotykamy”
Rodzicu przygotuj produkty pochodzące od zwierząt oraz apaszkę lub szalik.
Rodzic pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód,
mleko, wełna, pióra.

Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt.

Dziecko podaje nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą.

4. Burza mózgów – Co można zrobić z tych produktów?
Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia czego
można go wykorzystać.

Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka…

mleko – ser, budyń, jogurt…
pióra – poduszka, pierzyna…

wełna – szalik, sweter, czapka…

5. Wspólne wykonanie makiety wiejskiego podwórka.

Potrzebne rzeczy: Kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, tekturki,
klej, plastelina, zielona farba, pędzelki, prostokątny kawałek styropianu, papier kolorowy,
bibuła, wykałaczki, pudełeczka po jogurcie itp. 

• Omówienie przez dziecko wyglądu wiejskiego podwórka.
− Jakie budynki powinny się tam znaleźć?
− Jakie zwierzęta tam spotkamy?

• Dziecko wycina z kolorowych czasopism obrazki/zdjęcia zwierząt, które można spotkać na
wiejskim podwórku (lub je rysuje).
• Dziecko przykleja obrazki/zdjęcia na tekturkach i umocowuje je plasteliną/taśmą do tekturowych
podstawek lub wykałaczek
• Rodzic przygotowuje prostokątny kawałek styropianu lub tektury  (0,5 m x 1 m), maluje go zieloną farbą
z dodatkiem mąki ziemniaczanej.
• Dziecko okleja pudełka kolorowym papierem – otrzymuje zabudowania gospodarcze,
dom gospodarza.
• Wspólne komponowanie makiety na styropianie, ozdabianie elementami wykonanymi
z bibuły (np. rośliny, staw) lub z wykałaczek (płot).
• Wykonanie pracy.
• Oglądanie makiety, nazywanie zabudowań, zwierząt.

Chętne osoby prosimy o wysłanie zdjęć makiet na adresy mailowe nauczycielek: Krasnoludki: moni.grzejszczak@gmail.com , Kotki: magda_olczyk@interia.pl

6. Wysłuchanie słuchowiska pt. „Kozucha Kłamczucha”

Kozucha Kłamczucha – słuchowisko dziecięce

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content