Propozycje zada艅 na pi膮tek 15.04馃悶馃悵

1. Zabawa Poka偶 taki sam kwiatek.

Rodzicu przygotuj papierowe kwiaty, po dwa takie same. Daj dziecku jednego kwiatka z pary. Pozosta艂e kwiaty porozk艂adaj w r贸偶nych miejscach pokoju. Zadaniem dziecka jest odnale藕膰 taki sam kwiat, jak ten, kt贸ry otrzyma艂. (powt贸rz zabaw臋 kilka razy)

2. Rozmowa na temat ochrony kwiat贸w.

鈭 Czy mo偶emy zrywa膰 wszystkie kwiaty?

鈭 Co powinni艣my zrobi膰 z zerwanymi kwiatami?

鈭 Czy powinni艣my zrywa膰 kwiaty, kt贸rych jest bardzo ma艂o i mog艂yby wygin膮膰?

Rodzicu wyja艣nij , 偶e s膮 kwiaty (zwierz臋ta), kt贸rych jest bardzo ma艂o, i grozi im wygini臋cie. (Poka偶 zdj臋cia kwiat贸w chronionych- sasanka, zawilec, krokusy, przebi艣niegi). S膮 one pod ochron膮, to znaczy, 偶e ich zrywanie grozi kar膮. 鈥 Dlatego gdy widzicie poza ogrodem kwiaty, kt贸rych nie znacie, to nie zrywajcie ich. Ogl膮dajcie je i w膮chajcie.

3. Rodzicu przeczytaj dziecku wiesz M. Kownackiej 鈥濩zy Agatka kocha聽 聽 聽 聽 si臋 w kwiatkach?鈥

Agata:

Jestem sobie Agata

鈥 strasznie kocham si臋 w kwiatach.

Gdy tylko zakwita kwiatuszek,

zaraz go zerwa膰 musz臋.

Zerw臋, co tylko spotkam:

o, tu dzwonek, tu stokrotka,

tulipanek鈥

Uwij臋 z nich sobie wianek.

Jaka pi臋kna okolica.

Ja kwiatami si臋 zachwycam. (Kuka kuku艂ka).

Kuku艂eczko, czego szukasz?

Co dobrego mi wykukasz? (Kuku艂ka kuka pi臋膰 razy).

O, 艂adnie mi wykuka艂a艣,

w szkole pi膮tki b臋d臋 mia艂a.

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽Wiewi贸rki:聽

Wiewi贸reczki hopsasa!

Po ga艂臋ziach wci膮偶 hasamy!

Pi臋knie i g艂adko 鈥

poskacz z nami, Agatko!

Agatka:

Hopsasa dooko艂a 鈥

przeszkadzaj膮 mi te zio艂a.

(Wyrzuca kwiatki).

Buch! Ten bukiet na traw臋.

Z wiewi贸rkami si臋 zabawi臋.

Wiewi贸rki i Agata:

Hop, wiewi贸rki, hyc z Agat膮.

O, my na to jak na lato.

Hopsasa, z prawa, z lewa,

s艂o艅ce 艣wieci, szumi膮 drzewa. (Wybiegaj膮).

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 Wr贸偶ki:

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 W臋drujemy po le艣nych dr贸偶kach.

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 To my, le艣ne wr贸偶ki.

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 鈥 Ja mam z li艣ci kapturek.

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 鈥 Ja p艂aszczyk z ptasich pi贸rek.

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 鈥 Mam w艂osy z mch贸w i porost贸w.

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 鈥 A las kochamy po prostu.

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 Hej, hej!

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 A kt贸偶 to zerwa艂 i rzuci艂 na ziemi臋 kwiaty?

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 Wi臋dn膮!

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽Nie wiecie, czyja to sprawka?

聽 Dzieci:聽

聽 Agaty!

Wr贸偶ki:

A to si臋 popisa艂a, ani s艂owa.

聽鈥 Przysz艂a do lasu kwiaty rabowa膰.

鈥 Poniszczy艂a, po艂ama艂a wszystkie kwiaty!

鈥 My nie chcemy tej Agaty!

Kto powie, czy Agata naprawd臋 si臋 kocha w kwiatach?

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 Dzieci:聽

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽Nie鈥

Wr贸偶ka:

Bo ja my艣l臋, 偶e to wielka ro艣lin niszczycielka!

Mo偶e kto艣 w艂o偶y te kwiaty do wody?

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 Dzieci:

My je we藕miemy do k膮cika przyrody!

4. Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza.

鈭 Czy Agata naprawd臋 kocha si臋 w kwiatach?

鈭 Jak nazwaliby艣cie Agat臋?

鈭 Czy z kwiatami i innymi ro艣linami post臋puje si臋 tak, jak to robi艂a Agata?

5. Zabawa muzyczno-ruchowa 鈥Taniec kwiat贸w鈥

Dziecko 鈥 kwiat przykuca na dywanie- 艂膮ce, kiedy rodzic- s艂oneczko dotyka je dziecko wstaje i ta艅czy do melodii.

6. S艂uchanie rysowanego wierszyka.

Najpierw rodzic m贸wi wierszyk i rysuje kwiatek. Potem samodzielnie pr贸buj膮 to zrobi膰 dzieci.

Najpierw ko艂o, na nim p艂atek,

drugi p艂atek, trzeci p艂atek, czwarty p艂atek,

jeszcze kreska 鈥 艂odyga 鈥 i jest kwiatek.

Do zobaczenia w poniedzia艂ek 馃槉

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content