„Witaj, panie bocianie”

1. Rozwiązywanie zagadek o oznakach wiosny.

Piórka ma biało-czerwone, a nogi czerwone,

zmykają przed nim żabki wystraszone.(bocian)

W trawie lub w wodzie mieszka.

Często jest zielona. 

ŚPIEWA: rege, rege ,kum, kum,

gdy jest zadowolona (żaba)

Dźwięczy pod niebem

jak mały dzwonek.

Tak śpiewa  tylko szary... ( skowronek)

W swojej nazwie „sanki” mają.

Te fioletowe kwiaty

…się nazywają. ( sasanki)

Po rozwiązaniu zagadek dziecko wskazuje zdjęcia,które wcześniej pokazał mu rodzic. Potem wspólnie dzielą ich nazwy na sylaby (rytmicznie).

2. Ćwiczenia oddechowe

-dmuchanie na paski bibuły ( położone na podłodze)

– podrzucanie piórek do góry tak aby nie spadły.

Zabawa ruchowa ” bocian spaceruje po łące” – maszerowanie  z wysokim unoszeniem  nóg, zatrzymanie się i stanie jak najdłużej raz na jednej, raz na drugiej nodze.

3. Oglądanie zdjęcia bociana, omówienie jego wyglądu.

-nazywanie części ciała bociana i przeliczanie ( dwa skrzydła, dwie nogi, jeden dziób)

– zwrócenie uwagi na cechy ptasie bociana ( dziób, pióra, ogon, skrzydła, szpony u kończyn)

4. Wysłuchanie wiersza „Bocian”

Bocianie przybyłeś dziś do nas,
witają cię dzieci i łąka zielona.
Dostojnie twe nogi stąpają po trawie,
czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.
Tak jak ty wysoko nogi podnosimy,
kle, kle zaśpiewamy z tobą boćku miły.

Bocianie, bocianie
przybyłeś dziś do nas.
Kle, kle, kle, kle, kle.
Kle, kle, kle, kle, kle.

– rozmowy na temat wiersza

na temat zwyczajów ptaków powracających z ciepłych krajów

5. Pokoloruj obrazki

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content