ZADANIA NA CZWARTEK, 15.04.2021

1. Dopowiadanie skojarzeń.

Rodzic mówi nazwę zwierzęcia, a dzieci dopowiadają kojarzące się z nim słowo (z wierszy, bajek, opowiadań), np.:

Kaczka – dziwaczka

Kaczątko – brzydkie

Koza (kozucha) – kłamczucha

Kot – Filemon

Kurka – Czubatka

Koziołek – Matołek

Osiołek – uparty

Konik – garbusek

 

2. Odgłosy, zagadki, zadania:

Obejrzyj film i rozwiąż zadania.

 

3. Co nam dają zwierzęta?

Obejrzyj film i rozwiąż zadania.

 

4. Zabawa „Smakujemy i dotykamy”.

Rodzic pokazuje dziecku przygotowane produkty, pochodzące od zwierząt: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Następnie zasłania dziecku chustką oczy i podaje mu do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwę produktu i nazywa zwierzątko, od którego dany produkt pochodzi.

 

5. Burza mózgów – „Co można zrobić z tych produktów?

Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia czego można go wykorzystać:

Jajka – ciasto, jajecznica, kanapki, sałatka…

Mleko – jogurt, kefir, ser, budyń…

Pióra – poduszka, pierzyna…

Wełna – szalik, sweter, czapka, rękawiczki…

 

6. Ćwiczenia klasyfikacyjne „Co jedzą zwierzęta?”

Proszę przygotować obrazki pokarmów i zwierząt, które się nimi żywią. Dziecko nazywa pokarmy na obrazkach: marchew, kapusta, mleko, ryby, trawa, kości, mięso, siano, ziarna zbóż, groch, orzechy. Następnie układa przy nich obrazki zwierząt, które się nimi żywią:

Ziarna zbóż – kura, koń, kaczka, gęś;

Marchew, kapusta – królik;

Mleko, ryby – kot;

Trawa, siano – krowa, owca, koza, koń;

Kości, mięso – pies.

 

7. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Zapraszam jako…”

Zapraszamy do zabawy wszystkich członków rodziny, którzy zajmują miejsca na krzesłach. Obok jednego z dzieci z prawej strony znajduje się wolne krzesło. To dziecko mówi: „Miejsce po mojej prawej stronie jest wolne. Zapraszam na nie mamę jako… kurkę.” Mama idzie w kierunku wolnego miejsca poruszając się  jak kura. Kolejny uczestnik zabawy, obok którego zwolniło się miejsce, mówi: „Miejsce z mojej lewej strony jest wolne. Zapraszam na nie (tu podajemy imię) jako… kotka”, itd.

 

8. Omówienie przez dzieci wyglądu wiejskiego podwórka.

Dziecko ogląda obrazek i określa, jakie budynki znajdują się na wiejskim podwórku? Jakie maszyny można tam spotkać? Jakie zwierzęta biegają po podwórku? Co one tam robią?

 

9. Wykonanie makiety wiejskiego podwórka.

 

Proszę przygotować: kolorowe czasopisma, kredki, obrazki zwierząt wykorzystane we wcześniejszych zabawach, tekturki, kleje, plastelinę, zielone farby, pędzelki, prostokątny kawałek styropianu lub tektury, papier kolorowy, bibułę, wykałaczki, pudełka tekturowe.

 

Sposób wykonania pracy:

– Dziecko wycina z kolorowych czasopism zdjęcia lub obrazki zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku.

– Przykleja te obrazki lub zdjęcia na tekturkach i przymocowuje je plasteliną do tekturowych podstawek.

– Rodzic przygotowuje prostokątny kawałek styropianu i wspólnie z dzieckiem maluje go zieloną farbą z dodatkiem mąki ziemniaczanej.

– Dziecko okleja pudełka kolorowym papierem – otrzymuje zabudowania gospodarcze i dom gospodarza.

– Rodzic wspólnie z dzieckiem komponuje makietę na styropianie, ozdabia ją elementami wykonanymi z bibuły (np.. rośliny, staw) lub z wykałaczek (płot).

 

Miłej zabawy!!!

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content