Zajęcia na czwartek dla Misiów

TEMAT : ZABAWY GUZIKAMI

 

 

Zadania na dziś 15.04.2021 – czwartek:

 

  1. 1. {KARTY PRACY CZ.4 STR.12 – 13}

 

  1. 2. ZABAWY Z GAZETĄ

 

Zaproś do zabaw i ćwiczeń rodziców lub rodzeństwo.  Przygotujcie do zabawy gazety.

 

  • Ćwiczenia zwinnościowe – podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania.

 

  • Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy gazetą w tył i przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.

 

 

  • W leżeniu przodem unieść gazetę trzymamą za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch.

 

  • Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakiwać przez z nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.

 

 

  • Improwizacja ruchową – dziecko chwyta rulonik za jeden koniec i naśladuje różne ruchy szermierza, oszczepnika, zamiatacza ulic i inne.

 

  1. 3. ZABAWY GUZIKAMI

 

Dzieci dostają po 10 guzików. Liczą je i podają ich liczbę.

 

  • Układanie dowolnej postaci z guzików. Nazywanie jej.
  • Segregowanie guzików pod względem kształtu.

-Czym różnią się guziki ?

Dzieci segregują guziki na ten w kształcie koła, na kwadratowe i na trójkątne.

Liczą guziki w każdym kształcie i układają przy nich kartoniki z odpowiednimi cyframi.

  • Segregowanie guzików pod względem liczby dziurek.

Dzieci segregują guziki na te z dwiema dziurkami, z trzema i z czterema.

Liczą guziki z określoną liczbą dziurek i układają przy kartoniki z odpowiednimi cyframi.

  • Wyszukiwanie guzików mających dwie cechy : są w kształcie koła i mają cztery dziurki. Dzieci szukają wśród swoich guzików takich, które spełniają te kryteria. Liczą, ile mają guzików okrągłych o czterech dziurkach.

– Na podstawie jakich innych dwóch cech możemy wyszukiwać guziki ?

(Np. Kształcie trójkąta, mający dwie dziurki ; w kształcie kwadratu, z czterema dziurkami …)

 

  1. 4. Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica

 

 „Niezadowoleni” H. Łochockiej.

 

Rybka srebrna I mała

żałośnie

wzdychała:

„Tak bym nóżki mieć chciała

przynajmniej

dwie ! …”

A żółw nogi ma grube

i grubą skorupę,ale chciałby mieć czubek,

bo nie ma,

nie !

Dudek czub ma na głowie

I wiecie,

co powiem ?

Chciałby rogi mieć krowie

na głowie

tak !

Krowa rogi ma twarde,

zdarte

I harde.

Chce mieć na nich kokardę –

kokardy

brak …

Pies kokardkę ma białą

i jescze

mu mało :

skrzydeł mu się zachciało,

dwóch skrzydeł,

no ?!

Kura skrzydła rozkłada :

Coś zmienić by rada,

Lecz na myśl jej nie wpada,

Co zmienić.

Co? Co? Co?

 

  1. 5. Po wysłuchaniu wiersza proponuje porozmawiać z dziećmi na temat treści wiersza.

 

  • – Z czego były niezadowolone zwierzęta
  • – Co chciała/chciał zmienić w swoim wyglądzie ryba, żółw, dudek, krowa, pies ?
  • -Czy kura wiedziała co chciałaby zmienić w swoim wyglądzie ?
  • – Czy skażone środowisko może mieć wpływ na wygląd zwierząt na ich życie ?

 

MIŁEJ ZABAWY 😊

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content