ZAJĘCIA NA PIĄTEK, 16.04.2021

1. Dzieci i ich mamy.

Obejrzyj film i zapamiętaj nazwy zwierzęcych mam i ich dzieci:

 

2. Zabawa „Gdzie schowały się gąski?”

Rodzic chowa w różnych miejscach w domu 10 sylwet gęsi. Dziecko ich szuka. Po odnalezieniu określa miejsca ich ukrycia, posługując się odpowiednimi przyimkami.

 

3. Wykonaj zadania w kartach pracy cz.4, strona 10

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=12

Obejrzyj stronę gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określ, co to za prace. Narysuj w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej, niż w po przednim.

Pole

Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin. Odpowiedz na pytania:

– Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?

– Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?

Sad

W sadzie wiosną właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.  Odpowiedz na pytanie:

– Dlaczego są wykonywane takie prace?

Zwierzęta wiejskie

Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie. Odpowiedz na pytanie:

– Czy praca rolnika jest łatwa?

 

4. Oglądanie obrazków i głoskowanie.

Obejrzyj obrazki narzędzi ogrodniczych. Podziel ich nazwy na głoski. Powiedz, do czego służą te narzędzia.

Wyrazy do głoskowania:

Łopata, motyka, sekator, konewka.

 

5. Wykonaj zadania w kartach pracy cz. 4, strona 11.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=12

Rysuj narzędzia ogrodnicze po śladzie. Przeczytaj ich nazwy samodzielnie lub z pomocą rodzica. Połącz rysunki z nazwami. Narysuj w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.

 

6. Ćwiczenia w czytaniu.

Wydrukuj kartę G:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bbplus-wyp/mobile/index.html#p=14

oraz kartę N:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bbplus-wyp/mobile/index.html#p=28

Wytnij i dobierz nazwy do narzędzi ogrodniczych: grabie, widły, motyka, sekator, łopata.

 

7. Pokoloruj rysunek „Praca w ogrodzie” karta M:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bbplus-wyp/mobile/index.html#p=27

 

8. Przeczytaj tekst:

 

W ogrodzie wiosną trwają prace: kopanie, grabienie, sianie, podlewanie.

Ogrodnik ma ogrom pracy.

Pomaga mu słońce, deszcz i dobra pogoda.

Z nasion wyrosną pomidory, sałata, koperek, buraki, selery.

Zrobimy sałatkę i zjemy ze smakiem.

 

Posłuchaj zdań czytanych przez rodzica i powiedz, ile w każdym z nich było słów?

 

9. Wykonaj zadania dla małych bystrzaków:

 

10. Teraz zapraszam Was do zabaw z liczeniem i muzyką:

 

DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK!!!

PANI JOLA

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content