Zadania na 19/01/2022 dla grupy KOTKI i KRASNOLUDKI

  1. Słuchanie opowiadania.
    Wszystkie przedszkolaki malowały od tygodnia babcie i dziadków. Swoich, jeśli ich miały,
    albo wymarzonych. Były babcie grube i chude, siwowłose i rude, w spodniach i sukienkach,
    w bujanych fotelach i na nartach. Wielu dziadków nosiło okulary i było łysych. Panie zebrały
    rysunki i rozwiesiły na ścianach. Pod każdym rysunkiem był podpisany autor, żeby babcie
    i dziadkowie mogli się rozpoznać, kiedy przyjdą oglądać przedstawienie. Dzieciaki szykowały
    się do niego od dawna. 21 stycznia przedszkole wypełniło się gośćmi.
    – Mam tremę… – przyznała się Tomkowi Lenka.
    – Nic się nie martw. W razie czego ci podpowiem – szepnął Tomek.
    Lenka miała na głowie siwą perukę z loczkami, a na nosie – oprawki okularów. Ubrana była
    w długą ciemną sukienkę. Taka babcia Lenka. A Tomek przyczepił sobie brodę i wąsy, założył
    kapelusz i trochę za duży garnitur, pożyczony od kuzyna. Dziadek Tomek. Szykowali się do wyjścia
    na scenę. Mieli przedstawić wiersz Broniewskiego „Babie lato”. Oni oraz ich koleżanka
    Majka.
    Zaczęła Majka:
    – W dzień jesienny, pomaleńku, idzie dziadzio z babuleńką – zadeklamowała, a Tomek z Lenką
    pod rękę weszli wolno na scenę.
    Majka: Babcia mówi…
    Lenka: Grzej się, dziadku, w ciepłym słonku, w babim latku.
    Tomek: Babuleńko…
    Majka: … dziadzio na to.
    Tomek: Spojrzyj, leci babie lato!
    Majka: Leci, leci siwa przędza, wiatr nią rzuca, wiatr ją spędza.
    Tomek z Lenką zatrzymali się na środku sceny, a Lenka podniosła rękę do kapelusza chłopca.
    Lenka: Włos ci, dziadziu, przyprószyła.
    Tomek: Tobie także, babciu miła.
    Tomek pogładził perukę Lenki, która zsunęła się z głowy dziewczynki i upadła na podłogę.
    Widownia wybuchnęła śmiechem, ale Majka i tak deklamowała dalej, podczas gdy Tomek
    z Lenką schodzili ze sceny.
    Majka: Słonko grzeje. Pomaleńku idzie dziadzio z babuleńką.
    Rozległy się brawa. Tomek z Lenką musieli pojawić się jeszcze raz i ukłonić. Tym razem Lenka
    znów miała siwą perukę, tyle że założoną trochę krzywo.
    – Jak będę naprawdę dziadkiem, też pójdziesz ze mną na spacer? – spytał Tomek, odlepiając
    sztuczną brodę, a Lenka uśmiechnęła się i pokiwała głową.
  2.  Rozmowa na temat opowiadania.
    −− Co przygotowały dzieci na Dzień Babci i Dzień Dziadka?
    −− Z kim występowali Tomek i Lenka?
    −− Co się wydarzyło w trakcie przedstawienia? Jak zakończyło się opowiadanie?
    −− Jaki inny tytuł mogłoby mieć opowiadanie?
  3. Nauka wiersza W. Chotomskiej „Kwiaty dla dziadka”
    Kto ci opowie o dawnych latach?
    Tych lat naoczny świadek.
    Jak kraj nasz rośnie, jak ludzie rosną
    opowie ci – twój dziadek.
    Otworzy serce, kieszeń otworzy,
    podsunie czekoladę.
    Z twoich sukcesów zawsze się cieszy.
    Kto? No, wiadomo – dziadek!
    A jak coś spsocisz, jak coś naknocisz,
    jak trzeba spytać o radę –
    to kto za uszy wyciągnie z biedy?
    Wiadomo – zawsze dziadek!
    Więc wnuki proszą, żeby w kwiaciarniach
    kwiatów nie chować pod ladę.
    Dziadek ma święto! Kwiaty dla dziadka!
    Wiwat, niech żyje dziadek!
  4. Słuchamy piosenki o literce B,b. Miłej zabawy! https://youtu.be/_baHrt4jYh0
  5. Dla dzieci, które mają karty pracy w domu na dzisiaj strony do wykonania: 88,89,90,91 ( dzieci, które kart pracy nie mają w domu uzupełnią te ćwiczenia po powrocie do przedszkola).

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content