Propozycja zadań na środę 23.09.2020r dla Żabek

Temat: Kolorowe liście

  1. Wysłuchanie wiersza „Idzie lasem Pani Jesień”.

Idzie lasem Pani Jesień
I maluje liście w lesie.
Te są żółte, te czerwone,
A te jeszcze są zielone.
Liście piękne, kolorowe
Lecą dzieciom wprost na głowę.

  1. Rozmowa na temat wiersza i jesieni

    – Kto szedł lasem?
    – Co robiła Jesień?
    – Na jakie kolory pomalowała liście?
    – Jakie inne niż w wierszu kolory liści spotykamy w przyrodzie?
    – Oglądanie jesiennych liści.

  2. Dzielenie słów na sylaby (słowa związane z jesienią, np. liście, drzewo, jarzębina, kasztan, orzechy, żołędzie itp.)

  3. „Taniec liści na wietrze” – ruch twórczy przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=EqJkNTF5KfU&list=PLv5RZtfwV5cQxk9Ym1Kfa30IktRZIePGX&index=4

  1. Utrwalenie piosenki „Kolorowe liście”

https://www.youtube.com/watch?v=–P8F6fK2bg

                     Kolorowe listki

  1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło

szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

  1. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis

  1. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,

cicho, sza, oczka zamykają. / bis

  1. „Czary mary – czyli jak powstaje kolor pomarańczowy”.

Dziecko wrzuca do przeźroczystego naczynia z wodą kawałki żółtej bibuły. Woda zabarwia się na żółto. Rodzic bierze bibułę czerwoną. Dzieci nazywają kolor bibuły. Mówią na jaki kolor czerwona bibuła powinna zabarwić wodę. Rodzic wymawia zaklęcie: ”Czary, mary”. Wrzuca kilka kawałków do wody. Powstaje kolor pomarańczowy. Rodzic wyjaśnia, że zmieszanie koloru żółtego i czerwonego daje kolor pomarańczowy. Dziecko same „czaruje kolor wody” w innym naczyniu.

  1. Spacer do parku

Teraz zapraszam dziecko wraz z rodzicami na spacer do parku. Na spacerze obserwujemy jak zmienia się przyroda w pierwszych dniach jesieni oraz dziecko zbiera różne liście

       8. Kolorowe liście

Po spacerze dziecko wykonuje oddruk liści techniką frotażu.  Wkładamy liście przyniesione ze spaceru pod kartki, a kartki malujemy przy użyciu kredek świecowych (kolory: żółty, pomarańczowy, brązowy, czerwony, zielony)

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content