- Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci rytmicznie klaszczą i mówią tekst rymowanki z podziałem na sylaby.Każ-dy swój do-mek ma: bo-cian, wie-wió-recz-ka, mrów-ki, so-wa, pies i ja.
- Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Pokaż mi swój dom”.
W białym domku pod kasztanem
Mieszka Hania, miś i Janek.
Miś co rano w budę stuka.
Wita łapką pieska Puka.Puk tu blisko ma swój domek.
A w tym domku suchą słomę.
Ładna moja buda nowa.
Janek z drewna ją zbudował.A gdzie ma swój dom cielaczek,
Co za krówką biega, skacze?
Muuu! – cielątko muczy Muuu!
Ja w oborze mieszkam tu!Nad okienkiem tuż przy ścianie
Jaskółeczka ma mieszkanie.
Jaskółczątek małych sześć
Woła w gniazdku: – mamo, jeść!A na strychu koło worka
Jest dom myszki- mała norka.
Niech no przyjdzie kot polować,
Już się myszka w norce chowa. - Rozmowa na temat wiersza.
– Wymieńcie zwierzęta, które występowały w wierszu.
– Przypomnijcie nazwy ich domków. - Rozmowa o tym, jak pomóc psom, które pilnują domów i mieszkają na podwórku.
– Gdzie może schronić się pies, gdy jest zimno i pada deszcz?
– Jak wygląda buda?
– Co powinno się zrobić w budzie przed zimą? - Bajka dla dzieci „O piesku co szuka domu!
6. Geometryczne układanki – „Buda dla psa” – rodzic wycina z kolorowego papieru: prostokąt, trójkąt, koło (małe); dziecko z wyżej wymienionych figur składa budę, a następnie nakleja ją na kartkę; dorysowuje tło (psa, miskę, otoczenie psa).