ZADANIA NA CZWARTEK, 05.11.2020

1. Obejrzyjcie, proszę, razem z rodzicami film i powiedzcie, jakie zwierzęta można hodować w domu, co jest potrzebne do ich hodowli oraz którym z tych zwierząt opiekujecie się, lub chcecie się zaopiekować:

 

2. Obejrzyj kolejny film i dokończ zaproponowane wypowiedzi:

 

Pies jest…

Pies potrafi…

Pies pomaga…

Pies potrzebuje…

Lekarzem zwierząt jest…

 

3. Czytanie całościowe wyrazów:

Ptaki,

ssaki,

ryby.

Cechy charakterystyczne

– ptaków: mają ciało pokryte piórami, wykluwają się z jajek…

– ssaków: mają ciało pokryte włosami (sierścią), po urodzeniu żywią się mlekiem matki…

– ryb: żyją w wodzie, ciało mają pokryte łuskami, mają płetwy ułatwiające pływanie…

 

4. Rozwiąż zagadki:

Świetnie w odzie pływają,

Wiemy, że głosu nie mają. (ryby)

 

Za pożywienie do miski włożone

Dziękuje, merdając ogonem. (pies)

 

Jaki to ptak kolorowy

Naśladuje ludzką mowę? (papuga)

 

To zwierzę bardzo dobrze widzi,

Jeszcze lepiej słyszy.

Jest to żywa pułapka na myszy. (kot)

 

5. Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica:

 

Wyszedł kotek na deszczyk,

Dostał kaszlu i dreszczy.

Boli głowa i oczy,

Nogi w błocie przemoczył.

 

Kładzie mama koteczka

Do ciepłego łóżeczka.

Bierze synka za rączkę:

– Oj, masz, synku, gorączkę.

 

Przyszedł tatuś wieczorem

Z siwym panem doktorem.

– Ratuj, panie doktorze,

Bo synkowi wciąż gorzej!

 

Doktor kotka opukał,

Okularów poszukał

I powiada: – Dam ziółka,

Będzie zdrowy jak pszczółka.

 

Dam i proszki na dreszcze,

Niech przeleży dzień jeszcze,

Ale lepsze niż proszki

Są na deszczyk kaloszki.

 

Odpowiedz na pytania: Dlaczego kotek zachorował? Co zalecił  pan doktor?

 

6. Posłuchaj ponownie wiersza i klaśnij wtedy, gdy usłyszysz słowo, w którym występują głoski: sz, cz, ż (deszczyk, dreszczy, koteczka…)

7. Powtórz z rodzicem słowa z wiersza, które się rymują (deszczyk – dreszczyk, oczy – przemoczył, koteczka – łóżeczka, rączkę – gorączkę, wieczorem – doktorem, doktorze – gorzej, opukał – poszukał, ziółka – pszczółka, dreszcze – jeszcze, proszki – kaloszki).

8. Naśladuj głos kotka (miauczenie), wyrażający różne emocje: smutny kotek, kot zły, wesoły kotek, kotek wystraszony.

9. Ćwiczenia warg i języka „Jak kotki”.

Kotki piją mleczko – dzieci naśladują picie mleka przez kotka – szybko, wolno.

Kotki oblizują pyszczek – dzieci oblizują językiem górną wargę i dolną wargę.

Kotek jest zły – dzieci prychają phyyy i rozciągają wargi na boki.

 

10. Wykonanie zadania w kartach pracy, cz. 2, strona 8.

 

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content