Koktajl truskawkowy

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=15 do strony 13 oraz naucz się czytać tekstów ze stron 4 i 5!

 

Temat: Koktajl truskawkowy

Ćwiczenia słuchowe – Urządzenia elektryczne.

  1. Słuchanie wypowiedzi na temat telefonu. Liczenie w niej zdań.

Rodzic mówi, a dzieci liczą zdania.

Pierwszy aparat telefoniczny skonstruował Aleksander Graham Bell.

Było to około 150 lat temu.

Pierwsze aparaty miały wiele wad.

Od tego czasu sieć telefoniczna bardzo się rozwinęła.

Od około 40 lat mamy telefony komórkowe.

Pierwsze telefony były ciężkie i nie nadawały się do noszenia.

Teraz telefony komórkowe są małe, lekkie i wygodne.

Rodzic po każdym zdaniu robi krótką przerwę.

 

  1. Liczenie słów w zdaniach. Rodzic mówi zdania, dzieci liczą w nich słowa i układają przed sobą odpowiednią liczbę klocków.

Np. Tata odkurza dywan. (3)

 Basia ma suszarkę. (3)

Mama miksuje mikserem truskawki.(4)

  1. Dzielenie na głoski nazw obrazków przedstawiających urządzenia elektryczne. Rodzic podaje nazwy, a dzieci dzielą je na głoski, podskakując (jedna głoska – jeden podskok).
  2. Rysowanie urządzenia elektrycznego, którego nazwa rozpoczyna się na określoną głoskę. Rodzic daje dzieciom kartki i określa, na jaką głoskę będzie rozpoczynała się nazwa urządzenia, które mają narysować. Np. t, l, p, s, k, r, m, e…

Wykonanie koktajlu owocowego.

  1. Rozmowa na temat zdrowego odżywiania. − Co powinniśmy jeść i pić, żeby być zdrowi?
  2. Zabawa z zastosowaniem rymowanki.

Dzieci chodzą po sali, tupią i mówią za rodzicem rymowankę (jedno tupnięcie – jedno słowo).

Owoce, warzywa,

nabiał, mięso jemy

– bo zdrowi być chcemy!

  1. Oglądanie przygotowanych produktów i urządzenia elektrycznego. Dzieci oglądają truskawki (odmrożone), cukier, kefir, śmietanę oraz blender (mikser); nazywają je.
  2. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy. Dzieci wkładają do pojemnika truskawki, wlewają kefir, dodają trochę śmietany i cukier. Patrzą, jak rodzic rozdrabnia i miesza produkty. Dzieci przygotowują kubeczki, do których rodzic wlewa koktajl.
  3. Wykonanie koktajlu. Wspólna degustacja koktajlu.
  4. Porządkowanie miejsc pracy.
  5. Określanie, jakie przybory kuchenne byłyby potrzebne, gdyby nie było blendera (miksera). Dzieci podają nazwy przyborów kuchennych, których musiano używać, gdy nie był znany mikser. Np. trzepaczka, ubijak do ziemniaków, pałka do ucierania…

 

SMACZNEGO!!

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content