Propozycja zadań na piątek (06.11.2020.) – ODGŁOSY DOMU. ZABAWY I ĆWICZENIA RUCHOWE.

  1. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
    Rodzic mówi dziecku, że jego twarz będzie domem, w którym oczy to okna, a usta to drzwi. Następnie mówi, jakie części domu otwierają się lub zamykają, a dziecko otwiera lub zamyka oczy i usta.
  2. Słuchanie nagranych odgłosów dochodzących z domu i ich rozpoznawanie.

Ćwiczenia oddechowe

  • Leżenie na plecach, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy oparte o podłoże, ręce wzdłuż tułowia. Wdech przez nos, powolny wydech przez usta.
  • Jak wyżej. Wdech przez nos z równoczesnym przeniesieniem ramion w górę, powolny wydech przez usta.
  • Siad na krześle, ramiona wzdłuż tułowia. Głęboki wdech przez nos, z uniesieniem ramion przodem w górę, wydech przez usta z równoczesnym skłonem tułowia w przód.
  • Stanie tyłem przy ścianie, ramiona wzdłuż tułowia. Wdech przez nos, wydech przez usta, z syczeniem i wciąganiem brzucha.
  • Siad skrzyżny, ramiona na udach, plecy proste. Wdech z uniesieniem klatki piersiowej, wydech z opuszczeniem klatki piersiowej i rozluźnieniem mięśni obręcz barkowej.

Zabawy z elementami gimnastyki korekcyjnej

  • „Kwiaty”

Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, tułów pochylony do przodu, dłonie na podłodze. Na hasło kwiatek rośnie dzieci powoli prostują tułów, na hasło kwiatek wychyla się do słońca- dzieci wyciągają ręce w górę, na hasło kwiatek więdnie- wracają do pozycji wyjściowej

  • „Budowanie domu”

Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, dłonie na kolanach, plecy i głowa proste. Na hasło budujemy dom dzieci przenoszą ręce nad głowę, ustawiając dłonie równolegle na zmianę raz prawa, raz lewa wyżej, do momentu aż ręce będą max, wyciągnięte w górze.

  • „Mycie nóg”

Dzieci siedzą z nogami ugiętymi, ręce oparte za sobą o podłogę, tułów wyprostowany. Krążek położony na podłodze przed nogami każdego dziecka. Na hasło włóż nogi do wody dzieci stawiają stopy na krążku, na hasło wyjmij nogi dzieci podnoszą je w górę, otrząsają z „wody”, przenoszą do rozkroku i opierają o podłogę obok krążka.

  • „Wycieraczki samochodowe”

Dzieci leżą na plecach. Nogi wyprostowane, złączone i uniesione do pionu, a ręce proste w bok leżą na podłodze. Na hasło wycieraczki pracują dz. przenoszą złączone i proste nogi w prawo i w lewo.

  • „Ćwiczenie oddechowe”

Dzieci leżą na plecach. Dmuchają na woreczek foliowy trzymany przed ustami. Starają się utrzymać woreczek w powietrzu jak najdłużej.

  • A oto propozycja ćwiczeń wzmacniających kończyny dolne

 

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content