Zadania na piątek 06.11

  1. Ćwiczenia wyobraźni – „Odgłosy domu”
    Rodzic opowiada historyjkę. Wsłuchując się w nią, dziecko odbywa w wyobraźni wędrówkę po domu chłopca w jego wieku. Na każdym etapie tej wędrówki rodzic zadaje dziecku pytania i pozostawia swobodę  w wypowiadaniu się na temat odgłosów, które w danym miejscu mógłby usłyszeć.

    Dzisiaj jest wolny dzień, więc nie idziemy do przedszkola. zamieniamy się w małe pszczółkomuszki i wlatujemy, niezauważeni przez nikogo, do pokoju Jacka. Jacek gra na komputerze. Na ekranie biegają z drabinki na drabinkę popiskujące robaczki. Co słyszymy? Nagle dociera do nas odgłos padającego deszczu. Niemożliwe! Przecież jest ładny, słoneczny dzień! Ach tak, to mama Jacka bierze prysznic. Lecimy dalej. To duży pokój. Tato Jacka siedzi i ogląda program w telewizji. Widać sylwetki zawodników biegających od branki do bramki. Co tam słyszymy? Słychać krzyki kibiców i muzykę. Mija czas. Lecimy do kuchni. Co tam słyszymy? Brzęczą garnki, gwiżdże czajnik, kapie woda z kranu. Teraz w jadalni zasiada do obiadu cała rodzina. Co słyszymy? Wylatujemy na ulicę, bo tam tak głośno i radośnie. I na tym kończymy dzisiaj naszą podróż. Znowu jesteśmy sobą – dzieckiem w przedszkolu.

  2. Ćwiczenia logorytmiczne.
    Dziecko bierze dwa drewniane klocki lub dwie kredki. Chodzi po pokoju i i wystukuje w podanym przez rodzica rytmie tekst: „Każdy Tomek ma swój domek.”
  3. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
    Rodzic mówi dziecku, że jego twarz będzie domem, w którym oczy to okna, a usta to drzwi. Następnie mówi, jakie części domu otwierają się lub zamykają, a dziecko otwiera lub zamyka oczy i usta.
  4. Słuchanie odgłosów dochodzących z domu i ich rozpoznawanie.
    https://www.youtube.com/watch?v=bF8xVgPVfrI

Publiczne Przedszkole nr 10

w Radomsku

Skip to content